Anja Lefeber
arrow_drop_up arrow_drop_down

Over Anja Lefeber

Rustpunt op het internet

Minder denken, meer geluk

Anja geeft live en online trainingen voor mensen die last hebben van stress, en gepieker en daar vanaf willen. Het is zo jammer dat veel mensen stress krijgen door hun eigen gedachten, en daardoor slecht slapen, moe zijn, bang zijn, uiteindelijk zelfs ziek worden. Als je leert kijken naar je gedachten, meer rustmomenten inbouwt, en meer zelfvertrouwen hebt voel je je beter en wordt het leven weer leuk. Ik maak en geef hierover trainingen omdat ik zelf gemerkt heb hoe het is met al die gedachten door je hoofd, en hoe heerlijk het is als je die kunt loslaten en met minder zorgen te leven. Als je minder denkt voel je je echt gelukkiger. Ik maak de trainingen praktisch, simpel en persoonlijk, ik vind het prettig als deelnemers reageren op een training en denk graag mee bij vragen. Neem dus gerust contact op. 

Mijn trainingen

Online training mindfulness

Mindfulness = Training in aandacht. 

Leren omgaan met stress en meer rust. 

ACT training

Leer te accepteren en je eigen weg te kiezen. Binnenkort beschikbaar!

Loop je fit

Voor Abcoude en omgeving: wandelen met krachtoefeningen. 

Wat anderen zeggen

These slides will be slide-able on the live version of your page!

Top

Anja is een topper. En gewoon een mooi mens. Heeft zoveel ervaring. Fijn om mee te werken.

Janneke Stielstra

  • Dank je!

    Mijn ervaring met Anja is dat ze doortastend is. Ze geeft mensen een goed gevoel over zichzelf. Je zou vaker moeten worden bedankt, dus dankjewel.

    Patricia

  • Opvallend goed

    Praktisch, makkelijk, leesbaar, opvallend goed. De DOEN-tips maken het concreet. Blij mee.

    Rob, Almere

  • Wil je meer weten over Anja? Mijn verhaal 

    ik heb 20 jaar gewerkt in het bedrijfsleven, in verschillende financiële functies (o.a. accountant, programmamanager, manager) en al die jaren was ik continu aan het denken, malen, piekeren. Ik voelde me vreselijk gehaast. Ik had het gevoel altijd onder tijdsdruk te staan; cijfers moesten op tijd getekend worden, projecten moesten op tijd opgeleverd, mijn afdeling moest op tijd rapporteren aan de directie. Ik was afhankelijk van aanleverende afdelingen, die andere prioriteiten hadden dus dat was altijd zeuren. Ik wilde alles goed doen, en nam regelmatig werk van anderen over als die me te langzaam waren. ’s Nachts waren mijn hersenen nog aan het werk, iedere nacht lag ik wel een paar uur wakker. Piekeren over mijn werk, of ik het wel goed genoeg deed, of het allemaal op tijd zou lukken. En over anderen, ik voelde me ongelukkig omdat ik het gevoel had dat anderen beter waren dan ik.

    Ik was altijd gehaast, had weinig geduld voor alles wat geen werk was, had regelmatig een te hoge bloeddruk. Liep in huis te schreeuwen als ik te moe was.

    Je voelt het al aankomen; op een gegeven moment was ik doodmoe, ik had mezelf uitgeput. 

    Moe, uitgeput, wat nu? 

    Het was toen 2008 – de tijd van de beurscrisis- en ik had de mogelijkheid er uit te stappen en rust te nemen. Ik besloot toen de komende 20 jaar iets heel anders te gaan doen, ging opnieuw naar “school” en stapte over naar een heel andere bedrijfstak: vitaliteits-en stressmanagement, in 2012 ben ik mijn eigen bedrijf gestart.

    Een eigen bedrijf is zeker fijn, maar de eerste jaren had ik nog steeds het gevoel van tijd tekort, een druk hoofd, bleef ik altijd maar bezig, kon geen rust vinden. En ik kreeg weer andere zorgen; ga ik er wel genoeg mee verdienen? Zit er iemand op mij te wachten? En in de tussentijd kreeg ik ook te maken met zieke en terminale familieleden, waarvoor ik moest zorgen en dingen regelen.

    Minder denken, minder stress

    Nu had ik al heel lang een stemmetje in mijn hoofd dat zei “ ga mediteren”, maar dat deed ik natuurlijk niet, veel te suf. Maar in 2015 ben ik er dan eindelijk toch langzaam aan mee begonnen en is bij mij eindelijk het kwartje gevallen. Ik ben de opleiding mindfulness gaan doen en merkte dat het me rust gaf. Ik merkte dat wat ik dacht veel invloed had op hoe ik me voelde. Ik werd me steeds bewuster van wat ik allemaal dacht, en leerde met afstand naar mijn eigen gedachten kijken. Zo leerde ik ook mijn gedachten te stoppen als ze me niet hielpen. Ik ging steeds minder piekeren en hield me niet meer bezig met wat anderen van me zouden denken. Daarna ben ik de opleiding ACT gaan doen (Acceptance & Commitment Therapie), die vooral ingaat op het accepteren en afstand nemen van gedachten, en hoe je kunt leven naar je eigen waarden, de dingen die je zelf super belangrijk vindt. Ik merk dat ik me nu steeds minder zorgen maak, minder plan. En daardoor voel ik me veel fitter en bereik ik veel meer. En dat is wat ik iedereen gun.