Online training mindfulness

Omgaan met stress, minder piekeren en meer zelfvertrouwen

"Had ik dit 20 jaar geleden maar geweten"

Herken je dit? 

Heb jij ook last van piekeren, een gehaast gevoel?

Het gevoel dat je alles goed moet doen, en is het nooit goed genoeg?

Lig je wakker 's nachts en sta je moe op?

Denk je soms dat anderen beter zijn dan jij?

Weinig geduld voor anderen? 

Voel je je geïrriteerd of hoor je jezelf soms schreeuwen?

Pijn in je nek, rug. hoge bloeddruk, andere klachten?

Had ik ook allemaal! 

En ja, op een gegeven moment was ik doodmoe, ik had mezelf uitgeput. 

Moe. Geen energie meer. Wat nu? 

Nu had ik al heel lang een stemmetje in mijn hoofd dat zei “ ga mediteren”, maar dat deed ik natuurlijk niet, veel te suf. Maar in 2015 ben ik er dan eindelijk toch langzaam aan mee begonnen en is bij mij eindelijk het kwartje gevallen. 

Gestart met mindfulness

Ik ben de opleiding mindfulness gaan doen en merkte dat het me rust gaf. Ik merkte dat wat ik dacht veel invloed had op hoe ik me voelde. Ik werd me steeds bewuster van wat ik allemaal dacht, en leerde met afstand naar mijn eigen gedachten kijken. Zo leerde ik ook mijn gedachten te stoppen als ze me niet hielpen. Ik ging steeds minder piekeren en hield me niet meer bezig met wat anderen van me zouden denken.

Anja Lefeber - Minder stress

Wat heeft mindfulness mij gebracht?

Ik ben een grote fan van mindfulness geworden. Het heeft me veel goeds gebracht:


  • Rust in mijn hoofd. Mijn hoofd voelt nu als een compacte gouden bal in plaats van knallend onweer
  • Ik pieker niet meer over wat ik allemaal nog moet doen. 
  • Ik weet nu dat gedachten niet altijd waar zijn en vraag me regelmatig af: is het waar wat ik denk, weet ik zeker dat het waar is? 
  • Ik heb geleerd te STOPPEN, als er iets vervelends/naars/irritants gebeurt. Daardoor geef ik mezelf de tijd eerst na te denken voordat ik (bijvoorbeeld boos) reageer. 
  • Ik slaap veel beter, lig nauwelijks wakker. 
  • Ik kan lachen om dingen waar ik me vroeger druk over zou maken. 
  • Ik word minder geleefd door anderen, houd me niet meer bezig met wat anderen van mij zullen vinden. 
  • Ik ben wat aardiger voor mezelf en vraag me niet meer af of ik wel goed genoeg ben. 

Wat zeggen zij? 

Ik leefde als een zombie

Ik leefde als een zombie. Nu leef ik in het hier & nu. Ben weer verliefd. Ik wil niet meer in mijn oude gedrag vervallen.

Mariette, Abcoude

Heel tof

Heel toffe training. Sommige tips zijn echte eye-openers.  Oefeningen doen me goed. 

Leo, Diemen

Ik kan nu loslaten, wat ik vroeger echt niet kon. 

 Inzicht. Verandering. Ik kan nu loslaten en afstand nemen, wat ik vroeger nooit kon. Iedere dag of vergadering zou moeten beginnen met een mindful moment.

Hetty, Abcoude

Precies, wat de wereld nodig heeft : ontstressen, bewustwording,zelfkennis….

Wat een vooruitstrevende ontwikkeling nu weer met je nieuwe online-cursus !

Het is precies, wat de wereld nodig heeft : ontstressen, bewustwording,zelfkennis….

Ik hoop dat je er veel plezier aan zult beleven, samen met degenen,

die hiervoor openstaan, en er onder jouw leiding aan gaan werken.

Lilyberth, Baambrugge


  • rust in je hoofd
  • minder piekeren over de toekomst of het verleden
  • betere focus
  • makkelijker problemen oplossen 
  • kunnen omgaan met situaties die je stress geven door te STOPPEN
  • meer oplossingsgericht kunnen leven
  • aardiger voor jezelf en anderen 
  • fit en energiek zijn
  • ontspannen en gelukkiger leven

Op weg naar mindfulness leer je dit:

  • Van minder piekeren naar meer aandacht
    Word je bewust wat stress en piekeren met je doet. Stap uit je automatische piloot en stap in het NU, in dit moment. Als je aandacht hebt voor dit moment, kun je niet piekeren.

  • Omgaan met stress
    Leren te accepteren en dealen met wat er in je leven gebeurt. Meer te weten komen over stress, wat is het, wat doet het met je lichaam. Hoe klim je de emotieladder op? Kijk naar je gedachten en hoe ze je helpen.

  • Train je aandacht en kom in het NU
     
    Aandacht is de sleutel naar omgaan met stress en stoppen met piekeren. In deze training vind je veel praktische oefeningen om je aandacht te richten op wat er NU is. 

  • Zorg goed voor jezelf
    Word je bewust wat je tegen jezelf zegt en wat dat met je doet. Hoe zorg je ervoor dat je energie hoog blijft, je zelfvertrouwen groeit en je je gelukkig voelt? 

Hoe doe je deze training? 

1. Online training van 10 weken

Je ontvangt iedere weekeen nieuw deel van de training in mijn online trainingsomgeving. 

De training is gebaseerd op de studies van Jon Kabat- Zinn. Hij ontwikkelde allereerst MBSR, (Mindfulness-based Stress Release) en zijn methode is doorontwikkeld in MBCT (Mindfulness Based Cognitieve Therapie). Ik combineer zijn werk met praktische oefeningen, zodat je het makkelijk in je leven kunt inpassen. 


Je houdt onbeperkt toegang tot het hele programma. 

2. Werkboek

Iedere week ontvang je een mail met daarin een link naar een deel van de training. Met een stukje uitleg en oefeningen. De oefeningen kun je printen en gebruiken om je eigen aantekeningen te maken. Zo heb je na afloop van de training je eigen boek dat je af en toe terug kunt lezen.

3. Thuis, op je werk of onderweg

Je volgt de training online, via je computer, Ipad of smartphone. 

4. Vragen en tips 

Tijdens de training kun je je vragen kwijt in de online trainings-omgeving. 

  • contact met mij en de andere deelnemers
  •  ontmoet gelijkgestemde mensen en geef elkaar tips
  •  motiveer elkaar en voorkom uitstelgedrag. 

Krijg nu direct toegang !


Start nu voor de introductieprijs van 97 euro (ipv 147 euro) 

Mijn ervaring met Anja is dat ze doortastend is. Ze geeft mensen een goed gevoel over zichzelf. Je zou vaker moeten worden bedankt, dus dankjewel.

Patricia, Groningen

Tof! Eye-opener. Aanrader. 

Leo, Diemen

Precies, wat de wereld nodig heeft : ontstressen, bewustwording, zelfkennis….

Lilyberth, Baambrugge

Doe je mee?