8-Weekse Mindfulness Training

Persoonlijk, praktisch, kleine groepen

Persoonlijk 

Aandacht voor jou, tijdens de training en ook daarna

Praktisch

Makkelijk uitvoerbaar en  in je dag in te passen 

Kleine groepen 

Maximaal 6 tot 8 personen

Wil jij leren met stress om te gaan, in iedere situatie?

We maken allemaal van alles mee in ons leven. Mooie dingen, helaas ook nare, vervelende dingen. Waar je mee in je maag zit, die je hoofdpijn bezorgen, hartkloppingen, hoge bloeddruk of andere lichamelijke klachten. Slecht slaapt. 

Je lichaam geeft feilloos signalen af als er iets in je leven is dat niet goed voor je is. 

Als je hier beter naar luistert en leert herkennen waar je stress van krijgt, kun je leren hier beter mee om te gaan.

.

MIndfulness leert je dat. 


Met mindfulness train je jezelf anders om te gaan met stress. Het is een methode die je leert op afstand naar de dingen te kijken, en hoe je kunt voorkomen dat je teveel spanning opbouwt. Je richt je aandacht op wat je op een bepaald moment moet doen, en dat geeft focus. 


Ik heb zelf jarenlang slecht geslapen doordat mijn hoofd vol zat met allerlei gedachten die maar rond bleven zweven en flitsen. Veel spanning opgebouwd in mijn nek en schouder waardoor ik misselijk werd, en uiteindelijk niet goed meer kon zien. 

Ik ben gestart met regelmatig mindfulness oefeningen te doen. Nu heb ik rust in mijn hoofd. Als ik merk dat mijn  hoofd weer vol loopt neem ik meteen mindful actie. 

Dit zeggen anderen

Ik leefde als een zombie.

Ik leefde als een zombie. Nu leef ik in het hier & nu. Ik wil niet meer in mijn oude gedrag vervallen. 

Mariette

Ik kan nu loslaten, wat nooit mijn gewoonte was.

Inzicht. Verandering. Ik kan nu loslaten en afstand nemen, wat ik vroeger nooit kon. Iedere dag of vergadering zou moeten beginnen met mindful kling. 

Hetty 

Herken jij één of meer van deze dingen? 

  1. Je hoofd zit vol met ronddraaiende gedachten
  2. Je bent snel geïrriteerd, hebt een kort lontje
  3. Je slaapt regelmatig slecht. kan moeilijk in slaap komen, ligt regelmatig wakker of wordt vroeg wakker
  4. Je hebt het gevoel dat je wordt geleefd, dat de wereld te snel gaat, teveel prikkels en verplichtingen
  5. Je bent snel afgeleid, doet van alles tegelijk, je vergeet soms dingen
  6. je voelt je niet fit, hebt hoofdpijn, spierpijn in je nek of schouders, maagpijn of andere klachten
Hoe lijkt je dit? 
  • Rust in je hoofd
  • Afstand kunnen nemen, relativeren, weten wat écht belangrijk voor je is en bij jou past
  • Betere contacten met partner, kinderen en collega's
  • Een betere nachtrust en 's ochtends uitgerust wakker worden
  • Minder fysieke klachten, zoals spierpijn, hoofdpijn etc. 

In deze training leer je je aandacht te richten op wat jij wilt, wanneer jij dat wilt. 

Hiermee stop je de ronddraaiende gedachten in je hoofd en dat geeft je rust en ruimte. 

Ook word je je bewust van de triggers die jou stress geven en leer je hier anders mee om te gaan.

 Je leert van een afstandje te kijken naar wat er in je leven gebeurt. 

Daardoor kun je een bewuste reactie geven in plaats van te grommen en te snauwen. 


Wat gebeurt er als je je aanmeldt? 

Als je je aanmeldt neemt Anja contact met je op en bespreken we of mindfulness iets voor jou is. Daarna besluit je definitief of je een training gaat doen, en wanneer/waar.